Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki.
Więcej informacji można znaleźć w Regulaminie.

O firmie

Historia

Firma CD Projekt została założona w maju 1994 roku przez Marcina Iwińskiego i Michała Kicińskiego. Głównym celem rozpoczętej działalności było dostarczenie na polski rynek gier i programów edukacyjnych na płytach kompaktowych. CD Projekt to pierwsza w Polsce firma specjalizująca się w dystrybucji interaktywnego oprogramowania na płytach CD ROM.

1994

W okresie od maja do października firma znajdowała się w początkowym stadium rozwoju. Oferta oprogramowania opierała się całkowicie na produktach importowanych z USA. Dostrzegając ograniczenia wynikające z handlu z zagranicznymi pośrednikami, jeszcze przed gwiazdką tego samego roku, zostały podjęte kroki mające na celu nawiązanie bezpośredniej współpracy z producentami oprogramowania rozrywkowego. Zaowocowało to pierwszą umową o autoryzowaną dystrybucję produktów firmy American Laser Games ze Stanów Zjednoczonych. W grudniu 1994 roku na rynku pojawił się pierwszy poważny konkurent sprzedający gry na płytach CD ROM - firma IPS.

1995

W pierwszych trzech miesiącach nowego roku firma odnotowała wzrost obrotów. Wyraźnie widać było rosnące zainteresowanie produktami multimedialnymi na rodzimym rynku. Mniej więcej w tym samym okresie CD Projekt rozpoczął opracowywanie polskich instrukcji do najważniejszych tytułów. Firma zaprezentowała się także na targach Komputer Expo.

W kwietniu, na targach ECTS Spring, nawiązane zostały pierwsze kontakty z europejskimi producentami gier. Oferta oprogramowania została poszerzona o pozycje firm Interplay i Blue Byte. Miesiąc później udało się podpisać umowę o wyłączną dystrybucję i reprezentowanie interesów firmy American Laser Games na rynku polskim.

Na targach Gambleriada CD Projekt zorganizował ogólnopolską premierę gry Mortal Kombat III. Wart odnotowania jest fakt, iż odbyła się ona jedynie z trzydniowym opóźnieniem w stosunku do premiery europejskiej.

W październiku podpisana została umowa z firmą Blizzard Entertainment, dzięki której CD Projekt stał się wyłącznym dystrybutorem gry Warcraft II, a także wszelkich przyszłych produktów tej firmy. W grudniu do sklepów trafił Warcraft II. To pierwsza gra w historii firmy, której udało się sprzedać premierowy nakład przekraczający 2000 sztuk.

1996

W styczniu, na targach Komputer Expo, zaprezentowana została gra Nowy Teenagent na PC, pierwsza polska pozycja wydana na nośniku CD ROM.

W związku ze zwiększonymi obrotami oraz znacznym wzrostem samego rynku produktów multimedialnych przystąpiono do reorganizacji firmy. Od marca skład firmy powiększył się o 11 osób. Marzec to także targi PlayBox i nagroda "Debiut roku" za Nowego Teenagenta, niekwestionowany symbol pionierskich działań firmy.

Poza tym podpisana została kolejna umowa, tym razem z Psygnosis. Ustalono, że produkty tej firmy będą ukazywać się na polskim rynku nie tylko z polskimi instrukcjami, ale również w polskich wersjach pudełek. Wkrótce została podjęta decyzja, iż wszystkie wydawane produkty muszą być wydawane w polskich pudełkach. Pozwoliło to na obniżenie cen detalicznych o prawie 20%.

ły kolejne ważne tytuły jak chociażby: Destruction Derby, Chronicles of the Sword czy Settlers II. Podpisana została umowa o wydawanie i dystrybucję gier polskich firm. Na jesieni CD Projekt pojawił się na kolejnych targach gier komputerowych Gambleriada i był jednym z największych wystawców. Na stoisku zorganizowany został kiermasz ze Strefą Niskich Cen, w której klienci mogli nabyć najnowsze gry ze znaczną zniżką.

W grudniu odbyła się premiera gry Lew Leon stworzonej przez polską firmę Leryx. Gra pobiła wszelkie rekordy sprzedaży. W ślad za nią podążyły gwiazdkowe hity: Discworld 2 oraz Destruction Derby 2.

1997

Do sprzedaży trafił jeden z największych hitów wszechczasów - Diablo. Gra bardzo szybko pobiła rekord Lwa Leona oraz wszelkie inne rekordy sprzedawalności, stając się absolutnym hitem i grą wręcz kultową. Jury na wiosennej Gambleriadzie przyznało Diablo tytuł gry roku. Poza tym tytuł polskiej gry roku przypadł Katharsis, wydanej również przez CD Projekt. W sumie dwie z trzech przyznanych nagród przypadły firmie.

Podjęta została decyzja o pełnej lokalizacji najważniejszych produktów. Postanowiono, że oprócz tłumaczenia instrukcji i pudełka, gry powinny być wydawane w polskich wersjach językowych. Wkrótce do sklepów zaczęły trafiać profesjonalnie zlokalizowane produkty, w pełni dostosowane do krajowych realiów i potrzeb rodzimego klienta. Przykład stanowić mogą gry MDK, Ace Ventura, czy Ecstatica II.

1998

Udało się spełnić kolejne - po polskich wersjach językowych - życzenie klientów. Zgodnie z sugestiami graczy firma rozpoczęła regularne wydawanie tańszych gier, czego zapowiedzią było pojawienie się na rynku serii Strefa Niskich Cen. Podczas jesiennej Gambleriady odbyła się premiera Hopkins FBI. Na uwagę zasługuje fakt, iż cena detaliczna tej gry została ustalona na poziomie o wiele niższym niż produkty konkurencji i większość gier z oferty CD Projekt (jedynie 69 PLN). W ten sposób firma zapoczątkowała obniżanie cen edycji premierowych, które wcześniej kojarzyły się z wydatkiem powyżej 100 PLN.

Sprawne działanie CD Projekt nie pozostało niezauważone wśród zachodnich wydawców. Pod koniec roku podpisano umowę z jednym z największych dystrybutorów gier, francuską firmą Infogrames, która szybko zaowocowała wydaniem gry Anno 1602. Gra sprzedawana była w polskiej wersji językowej. Jeszcze w tym samym roku CD Projekt podpisał umowę z kolejnym wydawcą, firmą Cryo.

1999

Po ukazaniu się gry Hopkins FBI uznano, iż głównym zadaniem powinno być doprowadzenie do obniżenia cen maksymalnie dużej liczby produktów. Udało się tego dokonać. W roku 1999 w cenach 69-79 PLN pojawiło się kilka pozycji m.in gry Saga: Gniew Wikingów oraz Airline Tycoon, Atlantis 2, Kroniki Czarnego Księżyca, Adaś i Pirat Barnaba.

Padł również nowy, przełomowy rekord na rynku polskim. Sprzedaż gry Baldur's Gate w ciągu kilku miesięcy przekroczyła 18.000 egzemplarzy!!! Za ten niewiarygodny jak na rok 1999 wynik CD Projekt otrzymał m.in. nagrodę As EMPiKu za największy bestseller w dziedzinie multimediów rozrywkowych.

2000

W roku 2000 ze wyjątkiem trzech ekskluzywnie wydanych bardzo "dużych" gier (Planescape: Torment, Diablo 2, Baldur's Gate 2) wszystkie pozycje z oferty kosztowały poniżej 100 PLN.

CD Projekt jest jedyną firmą w Polsce, której gry są wydawane zawsze w polskich wersjach językowych. Wysoka jakość i przystępna cena została doceniona przez klientów. W okresie gwiazdkowym na liście dziesięciu bestsellerów EMPiK, aż siedem gier było wydanych przez CD Projekt. Pierwsze miejsca zajęły gry Colin McRae Rally 2.0 i Baldur's Gate 2!

Dzięki nowym rekordom sprzedaży, udało się utrzymać ogromną dynamikę rozwoju firmy. Po raz kolejny CD Projekt podwoił obroty (w skali rocznej).

2001

Na rynek wprowadzono trzy serie gier w bardzo atrakcyjnych cenach. Jako pierwsza wystartowała eXtra Klasyka, w ramach której ukazują się znane i lubiane gry w niesamowicie niskiej cenie - 19,90 PLN. Właśnie w tej serii wydano takie gry jak Colin McRae Rally czy Fallout. Obecnie "eXtra Klasyka" liczy sobie ponad 60 tytułów.

Projekt eXtra Gra, w którym gry rozprowadzane są za pośrednictwem punktów z prasą, ruszył latem pełną parą. W serii ukazują się gry w cenie zaledwie 29,99 PLN.

Fajna Cena to projekt, w ramach którego proponowane są produkty za połowę ceny, wydane w ten sam sposób jak edycje premierowe. Wszystkie gry z tej serii kosztują 49,90 PLN.

Jednym z ważniejszych wydarzeń w firmie było otwarcie działu gier dla dzieci. Dotychczas na polskim rynku oferta dla najmłodszych była bardzo niewielka i CD Projekt postanowił to zmienić. Do zadania firma podeszła bardzo starannie, wybrano tylko najlepsze gry. Postanowiono, że produkty dla dzieci muszą być pozbawione przemocy, zawierać elementy edukacyjne i oczywiście zapewniać znakomitą zabawę. Firma zdobyła prawa do wydawania i dystrybucji produktów firm Compedia, eWsoy, Pan Interactive, Mindscape, Tivola i Vivendi. Pierwszymi propozycjami w roku 2001 były gry oparte na prozie Astrid Lindgren: Przygody Pippi oraz Tove Jansson: Muminki: Zima Muminków. Do końca roku udało się wydać 33 pozycje, których sprzedano łącznie ponad 100.000 kopii.

2002

W lutym ruszyła nowa, rozbudowana wersja strony internetowej. Oczywiście zmiany nie dotyczyły tylko i wyłącznie oprawy graficznej, dzięki czemu ilość odwiedzin do dziś stale rośnie.

W tym samym miesiącu otwarto CD Projekt Red Studio - jednostkę zajmującą się tworzeniem gier na PC. W chwili obecnej studio zajmuje się produkcją gry RPG akcji opartej na literaturze Andrzeja Sapkowskiego.

Od marca rozpoczęta została dystrybucja gier wideo przeznaczonych dla posiadaczy konsol Playstation, Playstation2 i Gameboy Advance. Gra Colin McRae Rally 3.0 na konsolę Playstation2 sprzedała się w nakładzie 2.000 egzemplarzy w ciągu dwóch miesięcy.

Dzięki umowie podpisanej z firmą Disney powiększono ofertę oprogramowania dla milusińskich. 1 lipca 2002 firma CD Projekt otworzyła biuro w Pradze, stając się jednocześnie oficjalnym dystrybutorem firm 3DO, Disney Interactive, Interplay/Virgin, Paradox, Wanadoo na terenie Czech i Słowacji. Do pracy nad wydawanymi produktami zatrudniono 5 osób. Jak dotąd do sprzedaży trafiło 25, profesjonalnie przetłumaczonych na język czeski tytułów. Każda z gier została wydana w cenie 999 Kč (podczas gdy w Czechach cena nowych, niezlokalizowanych gier waha się w granicach 1290-1790 koron). Jednostka operująca na terenie Czech i Słowacji sprzedała łącznie prawie 40.000 egzemplarzy gier, w tym ponad 7.000 sztuk Heroes of Might and Magic IV.

W listopadzie odbyła się premiera gry Królik Bystrzak. Ta niezwykle popularna na całym świecie seria dla dzieci (ang. Reader Rabbit) sprzedała się w Polsce w ciągu dwóch miesięcy od daty premiery w nakładzie 12.000 egzemplarzy!

W grudniu wprowadzono na polski rynek serię Tanie Granie. Wszystkie produkty wydawane w jej ramach kosztują zaledwie 9,99 PLN.

W 2002 roku gra Heroes of Might & Magic IV otrzymała prestiżową nagrodę - As EMPIKu. Sprzedano ponad 40.000 egzemplarzy tego tytułu. Jak dotąd jest to najlepszy wynik w Polsce, biorąc pod uwagę tak krótki okres czasu.

2003

W 2003 roku CD Projekt to prawie 50-osobowy zespół, złożony ze specjalistów z dziedzin zarządzania, finansów, marketingu, sprzedaży, księgowości, logistyki, DTP oraz grafiki komputerowej. Prawie dziewięć lat nieustannego dążenia do poprawy jakości wydawanych produktów zaowocowało wypracowaniem sobie pozycji lidera na polskim rynku gier komputerowych. Narzucone standardy jakościowe i cenowe stanowią wyzwanie dla wszystkich konkurentów.

Oczywiście wciąż pojawiają się nowe pomysły na dalsze ulepszanie i usprawnianie działań. Będą one sukcesywnie wprowadzane w życie, ponieważ CD Projekt chce dostarczać graczom coraz bardziej atrakcyjne produkty oraz stale podnosić poprzeczkę zarówno sobie, jak i konkurencji. Firmie zależy, aby w przyszłości słowo "jakość", za sprawą świetnych gier w polskich wersjach językowych oraz atrakcyjnych cenowo produktów, było kojarzone z CD Projekt.

2004

Ten rok to dla firmy CD Projekt okres umacniania pozycji lidera na rynku gier komputerowych. Wymiernym tego wynikiem było otrzymanie, drugi raz z rzędu, wyróżnienia w ogólnopolskim rankingu Gazel Biznesu, przyznawanego przez renomowany dziennik Puls Biznesu. Warto zaznaczyć, że po raz kolejny CD Projekt jest jedyną firmą z branży gier komputerowych, która trafiła na listę Gazel Biznesu!

Na sukces złożyło się wiele czynników. Przede wszystkim udało nam się nawiązać współpracę z kolejnymi, renomowanymi graczami na rynku. W maju staliśmy się wyłącznym dystrybutorem gier firmy SEGA. Dzięki temu w naszej ofercie znalazł się bestseller list sprzedaży w całej Europie, gra Sports Interactive, Football Manager 2005! W czerwcu, z kolei, podpisaliśmy umowę z THQ, firmą wydającą takie hity jak Full Spectrum Warrior, Warhammer 40.000: Dawn of War i STALKER.

W październiku tego roku miało natomiast miejsce szczególnie ważne wydarzenie. Tego miesiąca, dzięki współpracy z gigantem w branży gier komputerowych, firmą Ubisoft, staliśmy się wydawcą tytułów potentata na rynku oprogramowania – Microsoftu! Ten bardzo ważny etap w rozwoju CD Projektu ucieszył zapewne także fanów. Dzięki umowie, produkty najwyższej jakości, takie jak Dungeon Siege i Age of Empires, trafią na nasz rynek w profesjonalnej polskiej wersji językowej i, nareszcie, przystępnej cenie.

Rozszerzenie oferty nie ograniczyło się tylko do tytułów premierowych! Dzięki wspomnianym działaniom poszerzeniu uległo także portfolio związane z seriami wydawniczymi. Platynowa Kolekcja oraz Nowa eXtra Klasyka to serie w najbardziej atrakcyjnej na rynku ofercie cenowej, prezentujące przy okazji wysoki poziom merytoryczny. Rozwój tych tytułów został wcześniej ugruntowany dzięki nawiązaniu współpracy z nową siecią sprzedaży, jaką w maju dla NXK okazały się saloniki prasowe RUCH S.A.!

Za powiększeniem planu wydawniczego musiało pójść unowocześnienie posprzedażowej obsługi klienta. CD Projekt szczyci się w tej chwili najbardziej profesjonalną pomocą techniczną spośród konkurencji, m.in. dzięki uruchomienia w czerwcu internetowego systemu Pomocy Technicznej! Od tej pory każdy gracz, przy użyciu intuicyjnego systemu wyszukiwania, jest w stanie bardzo szybko znaleźć rozwiązanie określonego problemu.

Rok 2004 to także okres szczególny dla Red Studia – oddziału zajmującego się tworzeniem gier na PC. Główny wysiłek "Reda" skupiony jest w tej chwili na produkcji gry Akcji-RPG Wiedźmin, na podstawie prozy Andrzeja Sapkowskiego. Postęp w pracach można od tego roku śledzić na oficjalnej stronie tytułu: www.thewitcher.com.

2005

Ten rok jest dla naszej firmy kolejnym okresem sukcesów oraz ciągłego rozwoju. Stale powiększamy swoją załogę o nowych specjalistów i młode, zdolne osoby, które chcą związać z nami swoją przyszłość zawodową. Obecnie nasz team to około 120 osób, podzielonych na oddział wydawniczy w Polsce, w Czechach, oraz zespół odpowiedzialny za powstawanie Wiedźmina, pierwszej gry tworzonej przez CD Projekt.

Nasza firma nawiązała współpracę z kolejnymi wydawcami: SCi, HIP Interactive, Aspyr Media Inc, ITE Media ApS. Dzięki tej współpracy staliśmy się wyłącznym dystrybutorem takich tytułów, jak Constantine, Total Overdose, Tony Hawk’s Pro Skater 4, Mumia, Garfield oraz serii Hugo.

Do niewątpliwych sukcesów należy znakomite wprowadzenie do sprzedaży nowej serii wydawniczej: Platynowej Kolekcji, w której znajdują się takie przeboje jak NeverWinter Nights, Gothic 2, Heroes of Might & Magic IV Złota Edycja czy Settlers IV Złota Edycja. Dzięki bardzo przystępnej cenie, bogatej zawartości oraz nowemu designowi pudełek seria ta cieszy się dużą popularnością wśród naszych klientów.

Nasi klienci docenili również wydane przez CD Projekt największe hity tego roku: Settlers 5 Dziedzictwo Królów wraz z Misjami Dodatkowymi, SWAT 4, EMPIRE EARTH 2 oraz nową, wprowadzoną przez nas serię o przygodach lalki BARBIE. A to jeszcze nie koniec, bowiem na ten rok planujemy wydanie jednych z najlepszych gier ostatnich lat: Dungeon Siege 2, Age of Empires 3, Kroniki Narnii, Kurczak Mały, Football Manager 2006! Wszystko to z myślą o naszych klientach, tych najmłodszych i tych nieco starszych ;).

W tym roku nasza firma poczyniła również krok milowy związany z wydaniem gry. Jako pierwsi w Polsce wydaliśmy grę konsolową w pełnej, polskiej wersji językowej! Jest to gra dla dzieci Urodzinowe Przygody Kubusia. A w naszym planie wydawniczym jest kolejny tytuł, który wydamy po polsku na konsolę Playstation 2, Spartan!

Nasza firma rozpoczęła również ekspansję nowego rynku związanego z multimediami; wystartowaliśmy z nową serią produktów lifestylowych! Dzięki nawiązaniu współpracy z firmą Punch Software wydaliśmy dwa tytuły: Zaprojektuj Swój Dom, Zaprojektuj Ogród. W przygotowaniu mamy program: House: Twój Wolny Czas, który promowany jest wspólnie z marką odzieżową HOUSE. W tym segmencie niebawem pojawią się nowe tytuły od naszej firmy.

Niewątpliwym hitem jesieni 2005 jest premiera tworzonej przez CD Projekt platformy internetowej GRAM.PL, która zrewolucjonizuje cały rynek gier komputerowych. Projekt ten oddaje sens naszego ponad dziesięcioletniego istnienia na rynku, dając naszym klientom wyjątkowe usługi i dostarczając im świetną rozrywkę na najwyższym poziomie. Przypomnijmy tylko najważniejsze elementy gram.pl:

  • dożywotnia gwarancja – całkowity ewenement na skalę światową; jako pierwsi wprowadzamy gwarancję na nośniki, na których znajdują się nasze gry; gwarancja obowiązywać będzie przez cały okres życia produktu (jego dostępności w sprzedaży w różnych edycjach)
  • używki – jako pierwsza i jedyna firma w Polsce umożliwiamy sprzedaż oraz zakup gier "z drugiej ręki" – bez jakichkolwiek opłat!; w ofercie tej sprzedawane będą mogły być tylko gry zarejestrowane elektronicznie, co uniemożliwi sprzedaż nielegalnych kopii
  • sklep internetowy – po 22 września w każdym pudełku z pecetową grą CD Projekt znajdą się Wirtualne Pieniądze, za które będzie można kupować gry w nowym, internetowym sklepie CD Projekt!

A to dopiero początek nowych usług i możliwości, jakie nasza firma szykuje dla swoich klientów. Już teraz cały program nazwać można rewolucyjnym na skalę światową.

Ten rok to również okres wzmożonej pracy nad wielkim przedsięwzięciem naszej firmy, grą Wiedźmin. Do naszego zespołu dołączyło kilku specjalistów: grafików, designerów, programistów, dzięki czemu prace nad grą nabierają rozpędu. Sama gra prezentuje się znakomicie, o czym świadczą bardzo pozytywne recenzje otrzymane od opiniotwórczych pism oraz wortali o grach. Oto kilka z nich:

  • "This fantastic looking game might truly be an «RPG Redefined»."

- warcry.com

  • "The Witcher looks like it could be the best traditional RPG to hit the PC since Baldur’s Gate 2" - Firing Squad
  • "Bloodsoaked and bleak, it looks to be a wake-up call for mainstream RPGs." - EDGE

Wiedźmin został również bardzo dobrze przyjęty przez zachodnich wydawców na najważniejszych targach poświęconych elektronicznej rozrywce na świecie – E3! Podobnie stało się podczas naszej obecności w Lipsku w Niemczech, gdzie dziennikarze i gracze podziwiali niezwykłą grafikę, próbki walk oraz rozwój postaci w grze.

W tym roku nasza firma wciąż udowadnia, że jest zdecydowanym liderem na rynku gier komputerowych w Polsce. Podejmowane przez nas nowe, odważne wyzwania czynią z naszej firmy "machinę nie do zatrzymania". Nie boimy się ryzyka i pokazujemy, że pasja i zaangażowanie może dać wymierne efekty w postaci wspaniałego teamu współpracowników oraz sukces w postaci rzeszy zadowolonych klientów. Bo wszystkie nasze działania skupiamy na naszych klientach, którym oferujemy produkty i usługi najwyższej jakości. Dziękujemy.

2006

Rok 2006 to rok gwałtownego wzrostu firmy CD Projekt. Największy polski wydawca gier komputerowych uzyskuje łączne przychody przekraczające 84 mln złotych. Jest to 56% wzrost względem roku 2005. Firma sprzedaje ponad 2 350 000 pudełek z grami! Największym bestsellerem roku 2006 zostaje gra Heroes of Might and Magic V, której sprzedaż w roku 2006 osiągnęła ilość 58 000 egzemplarzy. Sukces ten zostaje zwieńczony otrzymaniem nagrody As Empiku. Premiera HoMMV pobija wszelkie polskie rekordy sprzedaży, wyprzedzając jednak tylko niewiele inny gorący tytuł - Gothic 3. Rok 2006 obfituje w mnóstwo innych wielkich premier: Medieval 2, Neverwinter Nights 2, Football Manager 2007 czy w końcu po raz pierwszy wydaną po polsku grę Pro Evolution Soccer 6.

Kontynuując tradycję pionierskich działań na rynku gier komputerowych CD Projekt, jako pierwsza firma w Polsce lokalizuje niezwykle popularną grę MMORPG pt. Guild Wars. Pomysł zostaje przyjęty niezwykle ciepło przez polskich graczy. Guild Wars zyskuje w Polsce wielu nowych fanów. To niewątpliwie ruch, który będzie w przyszłości wyznacznikiem działań dla innych firm.

Duże zmiany zachodzą również w najpopularniejszej serii gier komputerowych w Polsce. eXtra Klasyka, zyskuje nowy image. Gry wydawane są w takich samych pudełkach, jak wydania premierowe. Zyskują grubszą instrukcję, kolorowe nadruki płyt oraz ciekawe dodatki. Teraz swoim wyglądem w niczym nie przypominają już tanich serii.

CD Projekt podejmuje się również innego pionierskiego wyzwania. Jako jedyna firma w Polsce w tej branży uruchamia program o grach komputerowych Radiostacja Gram.pl Program jest emitowany na antenie Radiostacji - najpopularniejszej radiowej stacji młodzieżowej. Z inicjatywy CD Projekt powstaje również Gram.TV. Jest to program emitowany na antenie telewizji TV4.

Oczywiście stale rozwijany jest również serwis gram.pl, który zdobywa coraz większą popularność wśród graczy. Gram.pl zyskuje nowe funkcje - gramsajty oraz gramirc. Gracze przyjmują pojawienie się tych opcji z ogromnym entuzjazmem.

W 2006 roku CD Projekt odnosi również inny ważny sukces. Firma Microsoft rozpoczynająca działalność na rynku elektronicznej rozrywki w Polsce, powierza CD Projektowi dystrybucję konsoli Xbox 360, akcesoriów oraz oczywiście samych gier do niej.

Kolejne wielkie wydarzenie 2006 to podpisanie umowy dystrybucji gry Wiedźmin z firmą ATARI. Tym samym Wiedźmin zyskuje oficjalnego wydawcę w Europie, a kilka miesięcy później firma ATARI zostaje również wydawcą gry na terenie USA.

Działania CD Projekt nie przechodzą bez echa. Firma dostaje jedną z najważniejszych nagród przyznawanych przez samych graczy. W wyniku głosowania, które odbyło się na niezwykle popularnym serwisie Wirtualne Imperium Gier, CD Projekt otrzymuje zaszczytną nagrodę Dystrybutora Roku. Rok 2006 jest bez wątpienia jednym z najbardziej udanych w wieloletniej działalności CD Projekt.

2007

Rok 2007 to przełomowy rok w historii CD Projekt. 26 października Świat ujrzał Wiedźmina – grę stworzoną w całości przez CD Projekt RED. Przeniesienie złożonego świata prozy Sapkowskiego było zadaniem trudnym i ryzykownym. W powstanie gry komputerowej Wiedźmin zaangażowanych było wielu znakomitych twórców z różnych dziedzin kultury i sztuki. Wystarczy tutaj wspomnieć o współpracy z Tomaszem Bagińskim (nominowanym do Oskara za film "Katedra"), Przemysławem Truścińskim – bardzo popularnym autorem komiksów w Polsce czy też zespołem Vader, najbardziej znanym na świecie polskim wykonawcą heavy metalowym.

5 lat wytrwałej pracy ponad 100 osób oraz budżet blisko 28 mln złotych przyniosły rewelacyjny efekt. Wiedźmin zostaje uznany największym wydarzeniem roku w Polsce i zdobywa ponad 100 nagród w kraju i na świecie. Zostaje również dostrzeżony na prestiżowych targach gier komputerowych w Lipsku, gdzie wystawiany był na wspólnym stoisku CDP i Atari. Tytuł gry RPG roku przyznają Wiedźminowi takie tuzy światowego gamingu jak Gamespy, Gamespot, IGN, PC Gamer. W Polsce Wiedźmin, jak żadna inna gra dotychczas, cieszy się ogromnym zainteresowaniem, nie tylko pism i serwisów o grach, ale także licznych mediów spoza branży. Telewizja, Radio, gazety ogólnopolskie, tygodniki, miesięczniki – wszyscy mówią o fenomenie Wiedźmina. Efektem tego jest rekordowa sprzedaż – 35 tysięcy egzemplarzy w pierwsze 3 dni.

Na miesiąc przed premierą "Wiedźmina" powstała również gra "Wiedźmin: Krwawy Szlak" na telefony komórkowe, która umilała graczom oczekiwanie na wersję PC. Równocześnie wydana zostawała również "Wiedźmin: Gra karciana" – stworzona specjalnie dla wszystkich fanów prozy Andrzeja Sapkowskiego. Wszystko to by przygotować fanów na pojawienie się gry komputerowej "Wiedźmin".

Ten rok można śmiało nazwać rokiem Wiedźmina, a premierę gry była bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń kulturalnych 2007 roku w Polsce. Dostrzegł to Empik przyznając grze prestiżowe wyróżnienie As Empiku w kategorii wydarzenie roku 2007.

Poza wydaniem gry Wiedźmin CD Projekt nie zwalnia tempa i potwierdza w 2007 roku swoją dominującą pozycję na rynku. W styczniu ukazuje się pierwszy oficjalny dodatek do World of Warcraft – Burning Crusade. W kwietniu premierę ma S.T.A.L.K.E.R: Cień Czarnobyla, a na jesieni jeszcze dwa wielkie hity: Gears of War i Unreal Tournament III. CD Projekt rozwija również swoje serie wydawnicze. Fajną Cenę zastępuje nowa seria TOPSELLER oferowana w cenie 39,90.

Wraz z rozwojem węgierskiego rynku gier komputerowych zostaje otwarte nowe biuro w Budapeszcie. Jest to drugi, po praskim, zagraniczny oddział CD Projekt.

Te wszystkie sukcesy wydawnicze oraz niezmiennie najwyższa jakość wydawanych gier sprawiają, że w 2007 roku CD Projekt zostaje piąty rok z rzędy uhonorowany przez Puls Biznesu tytułem Gazeli Biznesu.

2008

Rok 2008 zaczyna się od prawdziwego trzęsienia ziemi. W lutym CD Projekt organizuje konferencję prasową, którą zdominowały trzy wydarzenia.

Pierwszym z nich było podsumowanie wyników za miniony rok, który okazał się najlepszym w historii firmy. Sprzedaż gier CD Projekt wyniosła w 2007 roku 3,27 mln egzemplarzy, co stanowi wzrost o ok. 39% w stosunku do roku 2006, gdy sprzedaż oscylowała w granicach 2,35 mln egzemplarzy. Przychód CD Projekt wzrósł w tym samym okresie o około 59% z 84,8 mln zł netto w roku 2006 do 135 mln zł netto w roku 2007. Zysk brutto z kolei w 2007 roku wyniósł 10,7 mln zł co w porównaniu do jego wartości w 2006 roku, na poziomie 3,7 mln zł, oznacza wzrost o około 189%.

Następnie twórcy gry Wiedźmin ujawnili, że trwają pracę nad specjalną Edycją Rozszerzoną gry, która ma być wzbogaconą i rozbudowaną wersją hitu z 2007 roku. Sprzedaż gry Wiedźmin na świecie osiągnęła w tym czasie poziom 600 tys. sprzedanych egzemplarzy, z czego prawie 150 tys. Znalazło nabywców w Polsce.

Najbardziej niespodziewana informacja została ujawniona na sam koniec konferencji. Firmy CD Projekt i Metropolis Software poinformowały o podpisaniu umowy, na mocy której CD Projekt stał się posiadaczem większościowego udziału w Metropolis. Połączenie obu firm jest kolejnym punktem w realizowaniu strategii tworzenia w Polsce gier wysokobudżetowych, a zarazem ambitnych, które konkurować będą z największymi światowymi tytułami.

W 2008 roku CD Projekt zostaje także wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski, Czech, Słowacji i Węgier jednego z najbardziej znanych producentów gier na świecie - firmy Capcom. Pierwszymi tytułami, który został wydane w Polsce dzięki współpracy obu firm są Lost Planet oraz czwarta część Devil May Cry. Największym okazuje się jednak produkcja firmy BioWare pt. Mass Effect. Ta rozgrywająca się w dalekiej przyszłości gra RPG spotyka się z rewelacyjnym przyjęciem zarówno przez media, jak i samych graczy.

Poza nowościami na rynku ukazuje się nowe wydanie najbardziej popularnej w Polsce serii gier, czyli eXtra Klasyki . Od tej pory eXtra Klasyka dostępna jest w 3 odsłonach: XK Gold, XK Hit oraz XK Dodatek. Zmienił się także wygląd serii, na znacznie bardziej nowoczesny.

We wrześniu na rynku pojawia się również zupełnie nowa seria - $uperCena. Jest to najbardziej przystępna cenowo seria gier (tylko 9,99 zł!) dystrybuowana głównie w hipermarketach. $upercena skierowana jest zarówno do zagorzałych fanów gier, jak również do tych, którzy grają okazjonalnie i szukają doskonałej rozrywki w wolnych chwilach.

Pod koniec września ukazuję się zapowiedziana w lutym gra Wiedźmin: Edycja Rozszerzona będąca poprawioną technicznie i wzbogaconą wersją wielkiego hitu z 2007 roku. Jest to prezent dla tysięcy wiernych fanów – posiadacze premierowej edycji gry mogą ściągnąć wszystkie materiały Edycji Rozszerzonej za darmo z Internetu.

W międzyczasie ukazuję się także Wiedźmin: VERSUS będący przeglądarkową platformą pojedynków między graczami związanymi ze światem Wiedźmina. Jest to unikalna i pionierska produkcja w Polsce. Gra już w pierwszym miesiącu od premiery zdobywa ponad 30 000 zarejestrowanych użytkowników i staje się hitem.

W listopadzie CD Projekt publikuje informację o ponad milionie sprzedanych egzemplarzy Wiedźmina na całym świecie. W ten sposób Wiedźmin wchodzi na listę najlepiej sprzedających się gier w historii już w rok po premierze. Z kolei w grudniu CD Projekt RED ujawnia informację, na którą czekają wszyscy miłośnicy gier konsolowych – trwają prace nad grą Wiedźmin: Powrót Białego Wilka, która tworzona jest z myślą o konsolach nowej generacji.

Ciągły rozwój grupy CD Projekt zostaje dostrzeżony przez elitę polskiego biznesu. Michał Kiciński oraz Marcin Iwiński – założyciele CD Projekt – zostają zaproszeniu przez Ernst & Young, jedną z największych z największych firm konsultingowych na świecie, do prestiżowego konkursu "Przedsiębiorca Roku". Konkurs ten uznawany jest na całym świecie za biznesowy odpowiednik Oskarów. W grudniu 2008 roku CD Projekt zostaje ogłoszony zwycięzcą polskiej edycji konkursu! Zwycięstwo w konkursie to nie tylko prestiż w skali kraju. Michał Kiciński i Marcin Iwiński będą reprezentować Polskę na światowym finale konkursu "Entrepreneur of the Year", który odbędzie się w czerwcu 2009 roku w Monte Carlo.